۱۵ آبان ۱۳۹۸
 
نوشته شده توسط : mohammad123

هر روز در زندگی با افرادی مواجهه می شویم که در صدد قانع سازی ما هستند. از فروش محصولات خود گرفته تا جذب افراد برای مشاهده ی فیلمی که تازه ساخته شده است. لذا جالب است تا نگاهی به پونگی اقناع سازی بیاندازیم و راههایی که آستفاده می شود را معرفی کنیم. روش های اقناع سازی از ابتدا مورد توجه تجار و بازرگانان و حتی سیاست مداران بوده است. ولی روش های اقناع سازی از زمان تاسیس روانشناسی اجتماعی در قرن بیستم بصورت علمی اغاز شد. گاهی اقناع چنان خوب انجام می گیرد که مخاطب نیازی در خود احساس می کند!

در ابتدا گفته شود که اینها فقط برخی از روش های موجود می باشند و سایر روشها مانند استفاده از پاداش و تنبیه اجتماعی ، تغییر ارزشها و … نیز وجود دارد.

۱- ایجاد یک نیاز : یکی از روشهای اقناع ایجاد یک حس نیاز کاذب و جذاب می باشد. این نو نیاز بیشتر به نیازهای اساسی فرد مثل سر پناه ، زیبا تر شدن ، مسکن واعتماد بنفس و خود شکوفایی گره زده می شود.

۲- در خواست تجدید نظر در ارزشها: یکی از ترفندهای تبلیغات این است که این حس را تلقین کنند که ترزشهای جهان کنونی در حال تغییر است و شما نیاز دارید برای مقبولیت در اجتماع ارزشهای خود را تغییر دهید. در اینگونه اقناع سازی معمولا یم جامعه ی هدف یا یک شخص هدف وجود دارد که سعی می شود تا همرنگی مانند ان صورت پذیرد. به این صورت که شما با خرید محصولات تبلیغ شده می توانید ارزشی به مانند گروه یا شخص هدف شوید.

۳- استفاده از کلمات و تصاویر جهت دار : گاهی اوقات اقناع سازی با استفاده از کلمات و تصاویر انجام می شود.عباراتی مثل جدید، بهبود یافته، ارتقا یافته، کاملا طبیعی و یا نشان دادن تصاویری که افراد محصولات آن کمپانی را بصورت روزمره استفاده می کنند و خیلی هم از زندگی راضی اند.

اینها فقط چند روش اقناع سازی ساده بود. شما روزانه با نگاه کردن به تلویزیون حت برای ساعات کمی می توانید نمونه هایی بسیار از این موارد را چیدا کنید. این روشها در نوع خود بد نیستند و شما نیز می توانید از آنها استفاده کنید.

منبع: سایت روانشناسی یاس



:: موضوعات مرتبط : دسته‌بندی نشده
:: برچسب ها : , , , , ,
تاریخ انتشار : چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | بدون دیدگاه
 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



 
   
برای ویرایش این متن فایل about.php ویرایش کنید.